Eskişehir Seyitgazi'deki İnanç Turizmi Merkezleri

Kuzey cephe penceresinin sivri kemerli alınlığı içerisinde bulunan beş satırlık sülüs kitabeden türbenin ebced hesabıyla 849/1464-1465 tarihinde, Mihaloğullarından Ali Bey tarafından inşa edildiği anlaşılmaktadır.


Sofanın güney duvarı ile caminin kuzey cephe duvarı ortaktır. Bu duvara açılmış basık kemerli bir kapıyla camiye girilmektedir. Kapının üstünde bir üst, iki yanında birer alt pencere bulunur.


Kesikbaşlar Türbesi’nin kuzeyinde bulunan iki çilehane odasının da inşa kitabesi bulunmamaktadır. Sofaya bakan duvar yüzlerindeki tuğla süslemeler, bu odaların Selçuklu dönemine ait olduğuna işaret etmektedir.


Avlunun kuzeydoğusunda bulunan Bektaşi Dergâhının altındaki katta, Kutluca Baba olarak da anılan Çoban Baba’nın Türbesi bulunmaktadır. İnşa kitabesi bulunmayan türbenin dergâh ile birlikte, Osmanlı döneminde inşa edildiği düşünülmektedir.


Külliye avlusunun güneybatısındaki eğimli arazide bulunan Ümmühan Hatun Medresesi’nin inşa tarihlerini veren kitabeleri yoktur.


Külliye avlusunun güneybatısındaki eğimli arazide bulunan Ümmühan Hatun Türbesi'nin inşa tarihlerini veren kitabeleri yoktur.


Ümmühan Hatun Medresesi ile türbesinin arasında oluşan kuzeydoğu köşeye inşa edilmiştir. Kitabesi olmayan türbenin kapısı üzerinde Arapça “Ayni Ana”14 yazısı bulunmaktadır.


Seyyid Battal Gazi türbesine, güneybatısından dayanan Mihaloğulları Türbesi’nin de inşa kitabesi yoktur. Sofanın bölme kapısı üstünde bulunan, Mihaloğlu Ahmet Bey’in adını taşıyan kitabeye dayanarak, türbenin 1511 tarihinde inşa edildiği ileri sürülmektedir.


Günümüze gelen özgün tuğla işlemelerinden, Selçuklu dönemine ait olduğu anlaşılan türbenin, doğu batı doğrultusunda dikdörtgen planlı alt katı, sivri tonoz, yaklaşık kare planlı üst katı, kubbe örtülüdür.

Harita Üzerinde Eskişehir Seyitgazi'deki İnanç Turizmi Merkezleri