Türkiye’de Vakıflar Abideler ve eski eserler, Vakıflar Genel Müdürlü Yayınları 1977 kaynaklarına göre;
Vezirhan kasabasındaki ikinci eser 
adından da anlaşılacağı üzere 17. yüzyılın büyük devlet adamı ve 
veziriazamı Köprülü Mehmet Paşa tarafından XVII yüzyıl başında 
yaptırılmıştır. Her ne kadar Vezirhan ismi ile anılmakta ise de aslında 
eser büyük bir kervansaraydır. Köydeki cami ile birlikte yapılmış olduğu
 tahmin edilen eserin yapılışına ait bir kitabesi bulunmadığından tam 
tarihi bilinmemektedir. Ancak Köprülü Mehmet Paşa’nın diğer 
kervansarayları ile mukayese edildiğinde eser 16-17 yüzyıl 
kervansarayların tipik, fakat büyük ölçüde yapılmış bir örneğidir. 
Bütünü 101.52 x 27.21 metre ebadında 
uzunca bir dikdörtgen teşkil eden kervansaray üç kısımdan meydana 
gelmektedir. Orta kısım yanlara göre biraz değişik olarak teşkil olunmuş
 ve bu kısma, hanın ön cerphesi yapılmıştır. Bu kısımda kesme taş ve 
tuğla birlikte kullanılmıştır. Arabaların ve yüklerin çekildiği ilk 
giriş yeri olan kısmı iki yanında uzunca dikdörtgen teşkil eden iki 
yandaki mekanlar ise kervansarayın esas binalarını meydana getirir. 
Yapının dış kısmı kale duvarları gibi kare payandalarla özellik 
kazandırmaktadır. Kervansarayın üst örtüsü uzun kenarların üzerine çift 
meyilli bir katı ile örtülü olduğu anlaşılır. Ancak yan kısımlarda 
mekanın geniş olmasından ortada üç sıra halinde destek dizisinin 
bulunduğu ve çatı ağırlığının bu destekler üzerine aktarıldığı 
anlaşılır. Köylülerin belirttiğine göre çatı 1331 Hicri Tarihine kadar 
sağlam iken 1331'de çatı yıkılarak kervansaray kendi haline terk edilmiş
 ve dört duvardan ibaret harabe haline gelmiştir. 
Kervansarayın iç kısmında her ik yanda 
da duvarlara sıralanmış olan ocaklar yer almaktadır. Bu durumda duvar 
kenarlarında zeminden yükseltilerin bulunduğu orta kısımda ise 
hayvanların bağlı olduğu anlaşılır. Duvarda bulunan her ocak arasında 
içte geniş, dışa doğru daralan mazgal pencereler yer almaktadır ki; buda
 kervansarayların karekteristik özellikleridir. 
www. vezirhan. bel. tr